موقعیت اکونومیک کشور ترکیه وروش های اخذ اجازه کار کردن در این کشور

عنوان: مقررات اقامت  ترکیه از روش کار در این کشور

برای مهاجرت به ترکیه میتوان از طریق تخصص و کار اقدام کرد،که باکسب اطلاع از قوانین وچگونگی آن میتوان کار مناسب را پیداکرد.


 ویزای کار کشور ترکیه

آخرین قانون مرتبط با اشتغال خارجیان در ترکیه در سال ۲۰۰۳ به تصویب قانونگذار این کشور رسید.

در حال حاضر بر اساس قانون شماره ۴۸۱۷ سه نوع اجازه کار برای سه گروه مختلف پیش بینی شده است.  این گروه ها شامل اجازه کار مدت دار و نامحدود برای کارکنان وابسته و کارکنان مستقل و موارد استثنائی می باشد. بر اساس این قانون ، خارجیان می توانند از اجازه کار مدت دار و یا نامحدود به شرط به جا آوردن شرایط مورد نیاز، بهره مند گردند. مدت اعتبار اجازه کار مدت دار بر اساس قرارداد کار ، یک سال بوده و برای کار در محل کار مشخص و حرفۀ خاصی صادر می گردد. پس از پایان یک سال اجازه کار برای همان شغل و محل کار تا سه سال دیگر تمدید خواهد شد و پس از این سه سال نیز این مجوز تا شش سال می تواند تمدید گردد.

لازم به توضیح است که درصورتی که یک تبعه خارجی حداقل هشت سال به صورت مداوم در ترکیه اقامت داشته و اشتغال به شغلی داشته باشد ، اجازه کار دائم بدون در نظر گرفتن شرایط اشتغال در ترکیه و نیز بدون محدودیت جغرافیائی ، صادر خواهد شد. برای خارجیانی که حداقل پنج سال در ترکیه به صورت بلاانقطاع اقامت داشته و نیز درصورتیکه در این مدت نزد کارفرمائی اشتغال نداشته باشند مجوز اشتغال مستقل صادر می گردد.

 خارجیان می توانند برای اخذ مجوز کار از کشور متبعوشان و یا کشور محل اقامت دائمشان به نمایندگی های جمهوری ترکیه در آن کشور مراجعه نمایند و پس از تکمیل پرونده ، درخواست مذکور توسط نمایندگی های خارج از کشور به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال می گردد. ظرف سه روز از زمان ارائه درخواست متقاضی اشتغال در ترکیه به نمایندگی خارج از کشور، مدارک لازم از سوی کارفرما به وزارت کار و اموراجتماعی تحویل داده می شود. پس از صدور اجازه کار توسط وزارت کار، متقاضی باید ظرف نود روز به نمایندگی خارجی ترکیه مراجعه و ویزای کار دریافت نماید. در صورتیکه متقاضیان اجازه کار ، دارای اقامت حداقل شش ماهه باشند شخصا و یا به واسطه کارفرمایشان می توانند مدارک لازمه را به وزارت کار تحویل نماید. همچنین در این صورت نیازی به اخذ ویزای کاری پس از تائید اجازه کار موجود نمی باشد.

برای تمدید مدت اجازه کار حداکثر تا ۱۵ روز پس از پایان مدت مجوز و  نیز دو ماه پیش از پایان مدت اعتبار آن می بایستی به وزارت کار مراجعه شود. وزارت کار مکلف است که حداکثر ظرف نود روز به پرونده متقاضی رسیدگی نموده و نیتجه را به وی ابلاغ نماید. ولی درصورتی که مدارک مشار الیه ناقص باشد این مدت پس از تکمیل پرونده تا نود روز قابل تمدید می باشد. وزارت کار می تواند از منابع امنیتی در مورد شخص مورد نظر تحقیق نماید.

پس از پایان کار بررسی پرونده ، وزارت کار مختار خواهد بود که درخواست را بپذیرد ویا آن را رد نماید. درصورتی که وزارت کار درخواست متقاضی را به تائید برساند ، متقاضیانی که از دفاتر نمایندگی ترکیه درخارج از کشور مراجعه کرده باشند می بایستی ویزای کار از همان محل دریافت داشته و به اداره اتباع خارجی در ترکیه مراجعه نمایند و متقاضیانی که از داخل ترکیه مراجعه کرده اند می توانند مستقیما به اداره اتباع خارجی در پلیس آن استان مراجعه نمایند. درصورتی که درخواست اشتغال در ترکیه رد شود ، متقاضی ظرف سی روز می تواند پس از ابلاغ نتیجه تقاضای تجدید نظر کرده و به نتیجه اعتراض نماید.  درصورتی که وزارت کار به اعتراض هم پاسخ منفی دهد ، متقاضی می تواند به دادگاه شکایت نماید. در این خصوص رای دادگاه قاطع و غیر قابل اعتراض خواهد بود.

حال پس از بررسی شرایط مهاجرت کاری به ترکیه ، مفید خواهد بود که به میزان دستمزد ها در این کشور اشاره کرد. در ترکیه نظام بازار آزاد حاکم است. نرخ دستمزد اغلب توسط بازار تعیین می شود ولی دولت هر ساله حداقل حقوق را تعیین می نماید. بدین واسطه اگر کارفرمائی که زیر این حداقل حقوق کارگر و یا کارمندی را به استخدام درآورد به موجب قانون محاکمه و مجازات خواهد شد.

در ترکیه دستمزدها در وسط سال بر اساس تورم آن دوره مورد بازنگری قرار گرفته و مبالغی به عنوان جبران ضرر تورمی به کارکنان پرداخت می گردد. به همین دلیل درصورت افزایش تورم در کشور کارکنان متضرر نمی شوند.

موسسات خصوصی میزان حقوق و دستمزدهای خود را خودشان به تصویب می رسانند و مکلف هستند که زیر مبلغ مصوب دولت برای دستمزدها مبالغی را پرداخت نکنند. از این رو کارکنان بخش خصوصی بیشتر از کارمندان دولتی دریافت می کنند.

در سال 2015 با قوانین جدیدی که کشورترکیه در امور حقوقی مربوط به اتباع خارجی خواستار کار درکشور ترکیه اتخاذ کرد مورد توجه و استقبال اتباع خارجی برای اقامت ترکیه گردید.

 مهاجرت به استرالیا - اقامت استرالیا - مهاجرت به استرالیا

استرس تان را اینگونه کنترل کنید

دیوار دکوراتیو با سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی حمام!


 رازهای زیبایی

برخی نکات زیبایی متداول می‌توانند مانند باورهای غلط قدیمی رد شوند
 
در حالیکه شاید شما برخی از بهترین رازهای زیبایی را از مادرتان یاد گرفته باشید، اما سایر نکات زیبایی متداول می‌توانند مانند باورهای غلط قدیمی رد شوند. دانستن اینکه کدام توصیه‌های زیبایی را می‌توانید کنار بگذارید، یک ضرورت برای حفظ ظاهر جوان‌تان است:

۱. وازلین از چین و چروک جلوگیری می‌کند
با توجه به مقاله ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله تحقیق بالینی منتشر شد، وازلین دارای مزایای مرطوب کنندگی پوست می‌باشد و می‌تواند به پاک کردن آرایش کمک کند. مرطوب کننده‌ها به کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کنند. با این‌حال نویسنده‌ی این مقاله معتقد است که درمان‌های موضعی حاوی رتینول، مؤثرترین روش برای پیشگیری از چین و چروک‌ها هستند.

۲. تیغ زدن باعث می‌شود که موها ضخیم‌تر شوند
ممکن است مادرتان به شما گفته باشد که تراشیدن موها باعث می‌شود آن‌ها ضخیم‌تر، درشت‌تر یا تیره‌تر شوند. این یک باور غلط متداول است. بررسی سال ۲۰۰۷ که در مجله‌ی پزشکی بریتانیا منتشر شد، گزارش می‌دهد که شواهد علمی، این باور را رده کرده اند و نشان می‌دهند که تیغ زدن بر سرعت رشد مو یا ضخامت مو تأثیر نمی‌گذارد اما موهای کوتاهتر ممکن است ضخیم به نظر برسند زیرا ساقه‌ی مو اغلب ضخیم‌تر از انتهای نازک آن است.

۳. کره‌ی کاکائو از استرچ مارک جلوگیری می‌کند
احتمالا شنیده‌اید که استفاده از کره‌ی کاکائو روی شکم در طول دوران بارداری، از استرچ مارک جلوگیری می‌کند. متاسفانه این نکته زیبایی متداول نیز یک افسانه است. بررسی سال ۲۰۱۵ که در مجله درماتولوژی بریتانیا منتشر شد، گزارش می‌دهد که کره‌ی کاکائو از استرچ مارک جلوگیری نکرده یا شدت آن‌ها را کاهش نمی‌دهد.
 
۴. خمیر دندان جوش‌ها را از بین می‌برد
قرار دادن خمیر دندان روی جوش‌ها یک درمان زیبایی خانگی دیگر است که ممکن است از مادرتان شنیده باشید. در حالیکه قرار دادن خمیر دندان روی جوش ها ممکن است پوست‌تان را خشک کند، باعث می‌شود که صورت‌تان تحریک شده و حتی قرمز‌تر شود .روی آکنه، خمیر دندان نگذارید. به جای آن، داروهایی که مخصوص از بین بردن جوش‌ها طراحی شده‌اند را امتحان کنید، مانند داروهایی که حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پر اکساید هستند.
 
 توصیه‌های زیبایی





قرار دادن خمیر دندان روی جوش ها ممکن است پوست‌تان را خشک کند
 
۵. ویتامین‌های پریناتال باعث رشد سریع‌ترموهای شما می‌شوند
بسیاری از زنان در طول دوران بارداری، رشد سریع موها و افزایش ضخامت مو را تجربه می‌کنند. با این‌حال، این‌ها به خاطر تغییرات هورمونی است، نه ویتامین‌های دوران بارداری. در حالیکه این درست است که کمبود برخی مواد مغذی خاص می‌تواند منجر به از دست دادن موها شده و مکمل‌های مولتی ویتامین به جلوگیری از کمبود مواد مغذی کمک می‌کنند، اما مایو کلینیک گزارش می‌دهد ادعای آن‌که ویتامین‌های دوران بارداری باعث ضخیم‌تر شدن موها می‌شوند، اثبات نشده است.


مطالب مهم تعمیرات ای سی یو در موسسه های غیر دولتی با توسع یافته ترین متد ها

آموزش تعمیرات ECU در آموزشگاه های غیر دولتی با تازه ترین راه ها

مراحل عیب یابی نمایشگرهای گوناگون

نمایشگرهای lcd چگونه کار میکنند:

توضیحات داده شده مربوط به  آموزش تعمیرات مانیتور ، عیب یابی و رفع نقص نمایشگرهای ال سی دی  می باشد.

روشهای متعددی برای تولید صفحه نمایش وجود دارد که تعدادی از آنها به شرح زیر است:
1-crt
2-lcd
3-plasma
4-pled/oled





نمایشگرهای پلاسما
یک نمایشگر پلاسمانیز مانند crt از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده است ولی دراین حالت هر سلول از مخلوطی از گازهای گزنون با فشار پایین پر شده است ودر پشت سلول فسفر سبز.قرمز یا آبی قرار دارد.وقتی که گاز برانگیخته میشود گاز به یک پلاسما تبدیل میشود در این حالت پلاسما از خود یک اشعهuv ساطع میکند. اشعه uvفسفرها را برانگیخته میکند وباعث میشود که فسفر از خود نور مرعی ساطع کند ویک تصویر روی صفحه تشکیل شود.
پلاسما را غالبا حالت چهارم ماده مینامند [جامد -مایع-گازوپلاسما] .پلاسما مجموعه هایی از ذرات بار دار [یونهای مثبت ومنفی] میباشد. پلاسما برخی از خواص فیزیکی گاز را دارا میباشد ویک رسانای خوب الکتریسیته میباشد.
پلاسما را میتوان با یونیزه کردن یک گاز تولید نمود. اشعه های الکترونی بار دار وگاز های داغ[برانگیخته] با یک نور خارجی گاز را یونیزه کرده وپلاسما را تولید میکند.
نمایشگر های پلاسما را میتوان با توجه به تکنولوژی ومصرف پایین آنها در ابعاد زیاد تولید نمود .اما یک مشکل اساسی در استفاده از فسفر در تولید نمایشگرها وجود دارد[crtوپلاسما] این است که فسفرها بعد از مدتی مستهلک میشوند ونور مرعی آنها درخشندگی قبل را ندارد.



عیب یابی و تعمیر تلویزیون

عیب یابی قسمت تغذیه:

به ترتیب زیر عیب یابی را انجام می دهیم
از سیم برق شروع کرده و سپس کلید پاور و..... فیوز ورودی Ac را تست می کنیم .
حال در صورت قطع فیوز به Ptc و یکسوساز پل ( احتمال شورت و یا نشت هر کدام از دیودها ) و خازن صافی ( ازنظرشورت و نشتی ) بررسی شود خازن های نانویی موازی دیودهای پل را ( که ضربه پیک را کمی کنند . ) فراموش نکنیم گاهی جرقه زده و شورت یا نشتی پیدا می کنند.
حال اگرهیچکدام از موارد فوق باعث پریدن فیوز نشده بودند باید به مدار سویچینگ بادقتبیشتری توجه کنیم که Ic سویچ یا عنصر سویچ کننده پالس ( ترانزیستور ویا Str و ... ) خراب وبه هرحال سوخته باشد . ونیز چون بعضی از قطعات مانند مقاومت و دیود و یاخازنهای مدار در نوسانسازی و ایجاد پالس و اصلاح شکل موج موثرند را باید از نظر دور نداشت ممکن است موجب کشیدن بار اضافی از مدار باشند ( مثلاْ می توانند بجای ایجاد پالس لازم ولتاژ Dc ثابتی به ورودی سوچینگ اعمال کنند و در نتیجه جریان زیادی از مدار کشیده شده و فیوز را قطع کند .
گاهی ممکن است شورت در خروجی پاورسوپلای نیز موجب پریدن فیوز شود البته در مدارات پیشرفته به دلیل کنترلهای زیاد جریان ولتاژ احتمال این خرابی کمتر دیده شده است
پس هیچ وقت فوراْ و بدون اطمینان از مدار فیوز را عوض نکنید.
خازنهای الکترولیتی را حتماْ با خازن سنج تست نموده و توجه زیادی نیز به خازنهای پلی استر و غیره ......... نموده که گاهی پایه هایشان قطع وصل میشه و باید تعویض شوند.





مراحل عیب یابی تغذیه سویچ مد در صورت قطع فیوز به شرح زیر است .
در آغاز عیب یابی به سوختن فیوز توجه شود . آیا فیوز کاملاْ سیاه شده و یا فقط قطع شده است . چون شدت عبور جریان غیر مجاز از فیوز وضعیت خرابی مدار را بیان می کند .
1 - به شکل ظاهری PTC از نظر تغییرات احتمالی توجه نمائید کوچکترین نقطه سوختگی را نادیده نگیرید.
2 - خازن صافی رابا یک مقاومت 100 الی 500 اهمی وات بالا تخلیه نموده سپس اهم چک نمائید.
3 - اگر در تست خازن چیز غیر عادی مشاهده نشود .احتمال خراب بودن PTC و دیود پل و خازنهای ضربه گیر پیک زیاد است .
الف- PTC را از مدار خارج نموده آنرا درکنار گوشمان بشدت تکان می دهیم در صورتیکه صدای غیر عادی شنیده شد صد در صد PTC خراب است .
ب - ممکن است یکی از دیودهای پل شورت شده باشد .
ج- یکی از چهار خازن ضربه گیر پیک نشت و یا شورت شده باشد .
که در این صورت خازن را به شرح زیر تست می کنیم .
ابتدا یک سر خازن را کاملاْ از مدار خارج نمائید .
تست خازن عدسی ویا پلاستیکی : مولتی متر آنالوگ را در روی رنج Rx10k قرارداده و ازنظر اهمی آنرا تست کنید اصلاْ به هیچ وجهی نباید نشتی داشته باشد . ( توجه کنید حداقل یک پایه خازن آزاد بوده و دست با دو ترمینال مولتی متر نباید تماس داشته باشد .
و اگر در تست خازن صافی شورت و یا نشتی مشاهده شود بشرح زیر عمل می کنیم .
1 - تست دیودهای پل یا پل دیود
2 - ترانزیستور و یا STR و یا ... در خروجی رگولاتور را تست نمائید.گاهی خرابی ترانزیستوردرایور نیز موجب افزایش بایاس پایه بیس خروجی شده و ضمن خراب کردن ترانزیستور خروجی باعث سوختن فیوز نیز می شود.
توجه : در صورت صدمه دیدن خروجی رگولاتور حتماْ مقاومتهای کنترل جریان ) پای امیتر ویا سورس ویا ... ) رابا اهم متر دیجیتالی ( یا اهم متر دقیق در رنج Rx1 ( تست کنید .
3 - خود خازن صافی شورت و نشت دارد .
4 - گاهی در ثانویه تغذیه نیز شورت دیود یکسو ساز ولتاژ اصلی) تغذیه کننده هریزنتال( و شورت خازن صافی آن موجب سوختن فیوز و خراب شدن ترانزیستور خروجی رگولاتور می شود.















می دانیم که رگولاتورهای سوئیچ مد از دو بخش اولیه که شامل مدارات یکسوساز و راه انداز و نوسا نساز و نمونه بردارهای Ac وdc و بخش خروجی و اولیه ترانس چا پر می باشند و به مجموعه این طبقات بخش Hot یا گرم گویند که به معنای قسمت غیر ایذوله ویا بخشی که خطر برق گرفتگی دارد می باشد . و بخاطرهمین بخش گویند در تعمیرات جهت جلوگیری از خطر برق گرفتگی بهتر است از ترانس ایذوله استفاده شود .

بخش ثانویه : باایجاد پالس در اولیه ترانس چاپر در ثانویه می توان ولتاژهای تغذ یه متعد د متناسب با دور وقطر سیم، ایجاد نمود .
این ولتاژها برای تغذیه نقاط مختلف کار برد دارد . مثلاً درتغذ یه تیونرif و Ic های پردازشگر تصویر ومیکروکنتولر و ورتیکال، هریزنتال ، صوت ، خروجی Rgb ولامپ تصویر از ولتاژ کار مناسب همان طبقه استفاده می شود .

می دانیم ولتاژ بایاس هرکدام از این طبقات باهم اختلاف دارند . مثلاً خروجی هریزنتال در محدوده 100 الی 150 ولت و لامپ تصویر برای هرکدام از پایه ها ولتاژ متناسب خود را می خواهد . در بخش تقویت کننده های آنالوگ در محدوده 8 الی 12 ولت و بخش دیجیتال در مدلهای قدیمی 5 ولت و در مدلهای جدید گاهی ازولتاژهای 7/2و یا 3/3 استفاده می شود .
مشخصاً قطع هر کدام ازاین ولتاژها باعث اشکال در طبقه ای که تغذیه می کنند می شود . بنا براین بایستی به چگونگی عیب ایجاد شده
توجه نمود .
برای این منظور بعداز رفع اشکال در اولیه تغذیه، خروجی های نقاط مختلف ثانویه را چک می کنیم هرکدام از این ولتاژ ها را مطابق نقشه ارائه شده کنترل می نمائیم .
گاهی مشاهده می شود برای تثبیت بیشتر ولتاژ از رگولاتورهای معمولی ( خطی ) نیز استفاده شده است به زنرهای تثبیت کننده توجه نموده ، می دانیم در رگولاتورها از بایاس معکوس زنرها استفاده می شود بنابر این به ولتاژ نامی این گونه زنرها توجه بیشتری مبذول شود اتفاقاً ولتاژ نامی زنر هارا روی آن می نویسند بنابراین دوسر این زنرها را ولتاژگیری می کنیم بایستی به اندازه ولتاژ نامی شان افت ولتاژ داشته باشیم .
وگاهی از انواع Ic های رگولاتور استفاده می شود مثلاً Ican7805 که خروجی آن 5 ولت و Ic An7808 که خروجی آن برابر 8 ولت مباشد . می توان در این گونه موارد هم خروجی وهم ورودی این Ic هارا ولتاژ گیری نمود . که خود در عیب یابی تغذیه به ما کمک می کند . لابد نیاز به توضیح ندارد که ورودی اینگونه Ic ها بایستی چند ین ولت از خروجی شان بیشتر باشد تا بتوانند ولتاژ تثبیت شده نامی خودشان در خروجی داشته باشند .
در ثانویه بعضی از مدارات تغذ یه از رگولاتورهای Ic Lm317 استفاده می شود اینic ها پایه زمین ندارند وبوسیله یک مقاومت از خروجی به ورودی می توان آنها را فعال نمود روی این مقاومت معمولا25/1 افت ولتاژ داریم یعنی همواره خروجی 25/1 ولتاز ورودی بیشتر است .
در مدارات از این رگولاتورها بیشتر به منظور فرمان روشن ویا خاموش نمودن دستگاه ویا به عنوان یک رگولاتورهای قابل تنظیم ازآن ها استفاده می شود .
از عنصر دیگری بنام فتو کوپلر(اپتو کپلر) نیز به منظورکنترل جریان و یا فرمان استند بای ویا روشن نمودن دستگاه استفاده می -شود . که معمولاً ساختمان داخلی ساده ای مرکب از یک گیرنده وفرستنده نوری و عایق از هم دارند .
به مدار فرمان استند بای و یا فرمان روشن نیز توجه نموده نقشه را بررسی کنیم وتا معلوم شود که این فرامین از کدام پایه Ic میکرو صادر می شود . به خازنهای صافی توجه شود از نظر ظاهری باد کرده ویا نترکیده باشند و الزاماً گاهی مجبور به خارج نمودن خازن از مدار میشویم تا آنرا از نظر میزان ظرفیت کنترل نمائیم . می دانیم الکترولیت داخلی اینگونه خازنها به مرور زمان خشک شده و تغیر ظر فیت می دهند پس در تلویزیونهای قدیمی کنترل ظرفیت آنها لازم است ویا در مواقعی که ازاین خازنها به عنوان کوپلاژ استفاده می شود و داغ شده زوتر خراب می شوند در این گونه موارد بهتر است به درجه کار خازن نیز توجه شود و از خازنهای مناسب مدار استفاده شود .
نکته مهمتر در مورد خازن های الکترولیتی ( شیمیایی ) این است که گاهی می ترکند والکترولیت داخلشان که مایع و هادی می باشد روی شاسی را می پوشانند و بایستی شاسی را خوب با مواد پاک کننده وحلال ( مثلا ً تینر خشک ) شسته و پاک نمود در این موارد لازم به ذکر است تا کاملا ًشاسی را تمیز نکرده ایم تلویزیون را روشن نکنیم .
نکته بعدی این است که درتغذ یه های سوئیچ مد از دیودهای فرکانسی استفاده می شود که از نظر تست همانند دیودهای معمولی تست می شوند ولی برای یکسوسازی فرکانس بالا کاربرد دارند در صورتیکه از دیودهای معمولی استفاده شود بعلت ظرفیت خازنی زیاد مابین نیمه هادیها زود داغ می شوند و سریعاً می سوزند










روش باز کردن و تعویض کابل مانیتور

برای تعویض کابل RGB ابتدا باید درب قاب را باز کنیم. برای باز کردن درب هم پس از اینکه کامل همه ییچ ها رو باز کردید؛ با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سو بزرگ و نوک پهن (نوکش تیز و برنده نباشه) بعد به بالای مانیتور دو طرف درزهاش رو نگاه کنید که دو تا شکاف وجود داره. حالا نوک پیچ گوشتی رو بزارید و چند ضربه دست محکم به ته پیچ گوشتی بزنید بعد خار با یک صدای تغ خودشو رها میکنه.این کارو واسه هر دو طرف که انجام دادید.درب به راحتی باز میشه. دقت کنید که از وارد نمودن ضربات متوالی پرهیز کنید تا خار نشکنه. آرام و سنگین ضربه وارد کنه که اگر قلقش و جهش گرفتن پیچ گوشتی دستتون بیاد خیلی راحت باز میشه. بعد از باز شدن مانیتور کابل به وسیله ی دو سوکت که یکی هفت عدد سیم و دیگری شش تا سیم بهش وصل بودبه مانیتور متصل بود.اون سوکت هفت سیمی (خاکستری-نارنجی-مشکی-زرد-سفید-مشکی-بنفش) که سیم هاش نسبت به سوکت دیگری نازک تر بود روی برد مانیتور و سوکت دیگر (مشکی - آبی - مشکی- قرمز- مشکی - سبز) به قسمت پشت مانیتور متصل می شود.

سه رنگ RGB (قرمز،آبی،سبز) به اضافه ی سه تا GND-R،GND-G،GND-B به پشت لامپ تصویر آیسی پروسسور متصل است. سوکت D-SUB دارای 15 پین هست که هر کدوم از پین ها در تمامی کابل ها یکی هست (به دلیل همخوانی با استاندارد پورت خروجی کارت گرافیک) ؛اما لزوما رنگ سیم ها یکی نیست.همچنین بسته به تولید کننده برد مانیتور ممکنه برخی پین ها غیر فعال باشد در هر صورت با علم به وظیفه هر پین تعویش کابل ساده میشود.

حال اگر که کابل مخصوص مانیتور را گیر نیاوردیم باید یک کابل معمولی تهیه و لاین های مربوطه رو جدا کنید و به جای استفاده از سوکت، مستقیم روی PCB لحیم کنید. برای تشخیص اینکه کدام سیم باید کجا لحیم شود باید با اهم متر تک تک پین ها رو از سر پورت کابل vga تا جایی که روی برد مانیتور قرار گرفته شناسایی و ثبت کنیم. سپس با کابل جدید هم باید همین کار را انجام دهیم ، بطور مثال باید ببینیم که پین شماره یک متصل به کدام کابل می باشد و تا آخر تک تک رشته سیم ها را منطبق و لحیم کنیم.

باز کردن قفل منو (OSD unlocked) در مانیتور AOC مدل های V22,V19

در حالت خاموش کلید چپ و پاور را نگه داشته و به محض روشن شدن کلیدها رها کنید .

مناظر شگفت انگیز شهر نیویورک

مناظر زیبا کشور مدرن سوئد

ویدئویی که برای شما آماده کرده ایم مربوط به حیوانات و جانوران فوق العاده استرالیا می باشد.

استرالیا

استرالیا قاره ای است که به دلیل وسعت آن شرایط مختلف آب و هوایی را در آن تجربه می کنید. درجه حرارت می تواند از زیر صفر در کوه های برفی در جنوب استرالیا به گرمای شدید در منطقه کیمبرلی در شمال غرب این قاره برسد.
 
با توجه به اندازه قاره استرالیا یک تقویم تک فصلی برای کل قاره وجود ندارد. در عوض شش منطقه آب و هوایی دارد.
 
در منطقه معتدل یک الگوی بهاری ، تابستانی ، پاییزه و زمستانی وجود دارد و نیز تاثیراتی از منطقه  آب و هوایی کویری و مرتع و الگوی خشک و مرطوب در نواحی گرمسیری شمال که شامل استوایی، گرمسیری و مناطق زیر استوایی را شامل می شود.
 
بسته به جایی که شما در هر ماه هستید، فصول بسته به آب و هوا متفاوت است شرایط آب و هوایی بر مبنای دمای منطقه ای تعریف می شود.
 
تغییر فصل ها در نیم کره جنوبی به شرح زیر می باشد:
 
تابستان: Dec to Feb
پاییز: Mar to May
زمستان: Jun to Aug
بهار: Sep to Nov
 
این نشان گر آن است که سال نو میلادی در استرالیا دقیقا در اوج گرما و در تابستان می باشد و تعطیلات پایان سال تحصیلی در زمستان است.
 
مناطق گرمسیری: یک الگوی خشک / مرطوب
 
سه نوع منطقه آب و هوایی  در مناطق استوایی استرالیا وجود دارد:
 
استوایی - نوک کیپ یورک و باتهرست و جزایر ملویل شمال داروین
 
گرمسیری - در سراسر شمال استرالیا از جمله کیپ یورک، پایان بالا از سرزمین شمالی، سرزمین جنوب خلیج کارپنتاریا، و منطقه کیمبرلی .
 
زیر گرمسیری - حاشیه های ساحلی و داخلی از کنز در طول ساحل کوئینزلند و مناطق داخلی کشور به مناطق شمالی ولز جنوبی نو و حاشیه های ساحلی شمال پرت به GERALDTON در غرب استرالیا.
 
فصول خشک و مرطوب
 
مناطق گرمسیری استرالیا ، در شمال این کشور ، از جمله مناطق استوایی و زیر استوایی دارای درجه حرارت بالا و رطوبت بالا و فصول مرطوب و خشک متمایز است.
 
در مناطق استوایی استرالیا فصل مرطوب ، به نام فصل موسمی ، حدود شش ماه طول می کشد که بین ماه های نوامبر و مارس است. درجه حرارت در این فصل تا 50 درجه سانتیگراد می رسد. در این فصل مقدار باران آنچنان زیاد است که گاهی به سیل نیز می انجامد.
 
فصل خشک حدود شش ماه طول می کشد، معمولا بین آوریل و اکتبر. درجه حرارت پایین تر و آسمان در طول این مدت معمولا واضح تر است . درجه حرارت در حدود 20 درجه سانتیگراد می باشد.
 
' ساخت ' زمان مرطوب سال بین فصول مرطوب و خشک است. این حالت معمولا برای سه یا چهار ماه طول می کشد.
 



































قاره ی استرالیادارای حیوانات و جانوران بسیار خاص می باشد که در هیچ جای دنیا دیده نمی شود وهمین موضوع باعث شده است که قاره استرالیا از چنین زیبایی و آب و هوای بر خوردار باشد..

  برای تماشای این ویدئو در  یوتیوب روی لینکهای زیر کلیک نمایید.

ویدئوی حیوانات وجانوران استرالیا در یوتیوب

کلمات کلیدی ما استرالیا - مهاجرت به استرالیا - مهاجرت می باشد.

مهاجرت به آلمان مهاجرت به کانادا مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئیس
migrateindia
0 نظر

همه چیز درباره سوئد و روشهای مهاجرت به این سرزمین اروپایی

اخذ ویزا سوئد از طریق ازدواج و گرفتن اقامت همیشگی در این سرزمین غربی

با دریافت اقامت اروپا از طریق سوئد، از مزایای شهروندی سوئد و اتحادیه اروپا برخوردار خواهید شد و خواهید توانست در کل کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن سفر نموده و یا به کار، تحصیل و زندگی بپردازید. به محض اقامت  سوئد می توانید از مزایای شهروندان اروپایی همچون استفاده از بیمه، افتتاح حساب در بانک های معتبر بین المللی، خرید ملک و وام بانکی، تسهیلات دانشگاهی و خدمات درمانی بهره مند شوید. همچنین درخواست دریافت ویزا برای کشورهای آمریکا، کانادا ، استرالیا و انگلیس برای دارندگان اقامت اروپا به سهولت انجام می شود.


یکی از مناسبترین و با اعتبارترین شیوه ها برای اخذ ویزای کار این می باشد که فرد بتواند در کشور یک دعوت نامه کاری از یک فرد دارای شرایط که شرکتی  معتبر در سوئد دارد و یا مدیر یک شرکت معتبر در کشور سوئد میباشد اخذ کند که در این حالت فرد نیز  باید شرایط مورد نیاز را داشته باشد .

 از دیگر شرایط مورد نیاز پذیرفته شدن برای ویزای کار این می باشد که  در آگهی پذیرفته شوید ، بدین مفهوم که برای شغلی که نیازمند شاغل است فرآیند زیر طی شود  : نخست ۳ماه در داخل کشور بعد ۳ماه در اتحادیه اروپا برا ی شغل مد نظر آگهی  داده شود چنانچه فرد مد نظر پیدا نشد از ایران یا سایر کشورها نیرو برای آن شغل جذب گردد ، زمانی که فرد در این آگهی پذیرش شد می تواند برای اخذ ویزا اقدام نماید. یافتن کار فرما در اروپا شرایط خاصی دارد که در ادامه به طور مفصل بررسی خواهیم کرد و کارفرما بعد از آگهی شغل خود باید برای استخدام فرد علاقمند،  حقوقی را لحاظ نماید که تمامی هزینه های فرد و خانواده آن را در بر گیرد . این حقوق باید بعد از کسر هزینه مالیات محاسبه شود که آیا برای مخارج فرد کافی می باشد یا خیر ؟

در نتیجه همانطور که ذکر گردید و شما خوانندگان محترم عنایت فرمودید اخذ ویزای کار در کشور سوئد امری حقوقی است که باید مراحل قانونی و حقوقی آن سپری گردد و اصولا باید کارفرما این امکان را دشته باشد که برای کارمند متقاضی باید مجوز داشته باشد که برای کارگر متقاضی تقاضای ویزای کار کند. بدین صورت که کارفرما در کشور سوئد کارفرما داشته باشد و مالیات فرد متفاضی را پرداخت نماید و در ضمن حقوقی که برای زندگی فرد کافی باشد را پرداخت نماید در اصطلاح اسپانسر گویند.

  در نهایت اقدام برای ویزای کار بدون داشتن اسپانسر امری مشکل و دشوار است . مراقب باشید افراد کلاهبردار ادعا میکنند که میتوانند  در مدت کم ویزای کار برای شما اخذ کنند ، اینان از میل زیاد افراد در باب کار در کشور سوئد استفاده میکنند و این سخنان واهی و بی اساس را میگویند. همیشه در این مواقع  نخست از فرد سوال کنید تا به حال از کشور خارج شده که اکنون بخواهد کار شما را انجام دهد ، باور کنید بسیاری از این دفتر مهاجرتی در کشور ما دارای مشاورینی هستند که نه تنها اصلا با درس حقوق بین الملل خصوصی آشنا نیستند بلکه تا کنون پا از ایران بیرون نگذارده اند . یکی از همین دفا تر کلاهبردار توسط شخصی اداره میشد که با سن ۲۴سال و حتی یک بار هم تجربه سفر آسیایی را هم نداشته لیکن این شخص به مردم وعده اخذ دعوت نامه کاری میداد.

 چنانچه تمایل دارید از این طریق اقدام کنید کل پروسه اخذ ویزای کار بین ۲تا ۹ماه به طول میانجامد که فرد متقاضی میتواند بعد از چند سال ( معمولا ۲تا ۵سال) تقاضای اقامت دایم کند و با قوانین کنونی این امر به راحتی مقدور میباشد.

 روش دیگر برای اخذ ویزای کار ، اخذ ویزا از طریق مهارت یا تخصص می باشد که در برخی از کشور ها مانند استرالیا ، کانادا و دانمارک امکان پذیر می باشد  .

 ویزای این راه معمولا به نام ویزای مهارت خوانده میشود.skilled worker این ویزا در کشور های  مختلف فرق دارد و در مورد کشور سوئد این امر در حال حاضر امکانپذیر نمی باشد.

 پروسه این ویزا در اکثر کشورها بسیار زمانبر میباشد و بهترین کشوری  که الان میتوان برای آن اقدام نمود کشور دانمارک است که یک فرآیند ۷تا ۹ماهه دارد. البته نام ویزای کار دانمارک که مشهور به ویزای گرین کارت دانمارک شده است ویزایGR1میباشد.

 تنها نکته ای که در در نتیجه اخذ و یافتن کار در سوئد به نظر میرسد این است که هرچند پروسه اخذ ویزای کار در سوئد اندکی دشوار میباشد اما راههایی برای وصول و تسهیل کردن آن وجود دارد:

 یکی از طرقی که وجود دارد و توصیه میشود این است که که  ما بتوانیم در کشورسوئد کار فرما را پیدا کرده و به طور قانونی بتوانیم در ان کشور مشغول به کار شویم برای دستیابی به این امر راهی که به نظر میرسد  این است که به عنوان دانشجو وارد کشورسوئد شویم و چون در طول تحصیل اجازه کار نیمه وقت داریم می توانیم به محض این که شغلی آگهی شد ان را درخواست کنیم یا صبر کنیم که وقتی تحصیلات مان  تمام شد از کارفرما در کشور سوئد درخواست کار کنیم ،در نتیجه ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنیم .این راه از جمله راههای بسیار مناسب می باشد زیرا پس از ورود به کشور سوئد شخص چون به عنوان دانشجو وارد کشور شده است فرصت دارد تا شغل مورد نظر خود را پیدا کند و ان را تا پس از اتمام تحصیلات خود ادامه دهد تا زمانی که بتواند از طریق این شغل اقامت کاری اخذ نموده و پس از پرداخت مالیات به مدت ۳تا۴سال برای اخذ اقامت دائم اقدام نماید .در نهایت راههای دیگری نیز برای ورود به کشورسوئد نیز وجود دارد که در این مقاله مختصر نمی گنجد. 

در حال حاضر متخصصین رشته های IT(شبکه) وکامپیوتر (برنامه نویسی) درکوتاهترین زمان ممکن می توانند برای کار در سوئد اقدام نمایند و احتمال اخذ ویزای کاری سوئد برایشان محیا است. این گروه از متخصصین، با کسب شرایطی بسیار عالی با حقوق بسیار بالا می توانند اقامت کشور سوئد را در زمان 4 سال دریافت و بعد از آن جهت اقامت دائم در سوئد اقدام کنند.

 از دیگر شرایط مهاجرت کاری به سوئد بدین وسیله، داشتن مدرک IELTSبا نمره ی 6 است .

 مدت زمان دوره ی اخذ اقامت کاری در کشور سوئد دربین 8 تا 10 ماه می باشد و موسسه حقوقی ملک پور اخذ ویزای کاری به سوئد را ضمانت می کند به صورتی که چنانچه موکل موفق به دریافت ویزای کاری سوئد نشد ، تمامی هزینه ها به او مسترد می گردد.  لازم به ذکر است چنانچه مهاجری موفق به کسب ویزای کاری سوئد شود، تحصیل برای او و خانواده ی او در سوئد رایگان خواهد بود.

کلمات کلیدی ما مهاجرت به استرالیا و مهاجرت به استرالیا  می باشد.

migrateindia