یادگیری نصب دوربین مداربسته از صفر تا صد

وصل کردن دوربین مداربسته یک روش عالی جهت برقرار کردن امنیت و نظارت محل کار است. در صورت رعایت دقیق روش نصب و استارت دوربین مداربسته، انتخاب درست ابزار مورد لازم و انتخاب درست ترین مکان، نصب دوربین مداربسته برای منزل شما بسیار راحت میباشد!

برای شروع آموزش نصب دوربین مداربسته لازم است بدانید که با توجه به متفاوت بودن انواع مدل ها و تکنولوژی های دوربین مدار بته، شیوه نصب دوربین مداربسته هم بر اساس نوع دوربین متفاوت خواهد بود. در ادامه آموزش نصب دوربین مداربسته را به صورت اصولی با مدل های مختلف دوربین بررسی خواهیم کرد.

آموزش نصب دوربین مداربسته AHD


دوربین مداربسته آنالوگ، نسل قدیمی تر دوربین مداربسته می باشد و کیفیت تصویر دوربین هایی با این تکنولوژی بسیار پایین بوده و خروجی کیفیت پایین تر از 0.05 مگاپیکسل می باشد. بعد ها با پیشرفت تکنولوژی و نیاز بیشتر مردم به خرید دوربین مداربسته، کارخانه ها و کارگاه های پخش کننده دوربین مدار بسته اقدام به تولید دوربین مداربسته هایی با تکنولوژی HDTVI ،HDCVI و AHD کردند. نحوه نصب این نوع دوربین مداربسته ها به این صورت می باشد که از هر دوربین مدار بسته یک کابل کواکسیال به دستگاه ضبط تصویر DVR به وسیله فیش، وصل می شود. برای تامین برق دوربین های مداربسته از منبع تغذیه استفاده می شود.

آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه IP


نصب دوربین مداربسته IP بسیار راحت تر از نصب سایر انواع دوربین ها می باشد. چون اتصال این دوربین ها به وسیله کابل شبکه انجام می شود. البته برای نصب دوربین مداربسته آی پی هم می توانید به کمک کابل ترکیبی و سوئیچ شبکه ارتباط بین دوربین ها با دستگاه ضبط تصویر NVR را برقرار کنید. همچنین می توانید هر دوربین تحت شبکه را با یک سوئیچ جداگانه به دستگاه NVR متصل کنید. دوربین های تحت شبکه آی پی، کیفیت تصویر بسیار بالایی به شما ارائه می دهند.

آموزش نصب و راه اندازی دوربین مداربسته بیسیم

دوربین های مداربسته بی سیم در واقع زیر مجموعه دوربین های مداربسته IP می باشند. همانطور که از نام دوربین مداربسته وایرلس پیداست، برای نصب این دوربین ها احتیاجی به کابل کشی ندارید و فقط به یک ارسال کننده بیسیم و دریافت کننده وایرلس و در وقع یک آداپتور و دستگاه ضبط NVR احتیاج دارید. برای نصب دوربین مداربسته بی سیم شما باید با در نظر گرفتن محدوده آنتن دهی دستگاه ضبط NVR، دوربین مداربسته را در مکان مناسب قرار دهید، آداپتور (منبع تغذیه) دوربین و دستگاه ضبط را متصل کنید و تصویر را بدون استفاده از کابل مشاهده کنید.

در ادامه آموزش نصب دوربین مداربسته را دقیق تر بررسی می کنیم.

اموزش کامل نصب دوربین مداربسته

نکته مهمی که پیش از نصب دوربین مداربسته باید رعایت کنید، تست سالم بودن اقلام نصبی می باشد. بنابراین قبل از نصب دوربین مدار بسته بررسی کنید دستگاه ضبط تصویر، دوربین مداربسته، هارد، کابل، فیش و مانیتور شما سالم باشد و درست کار کند.

راه اندازی دستگاه ضبط تصویر DVR و مانیتور


همانطور که می دانید، برای دیدن تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته احتیاج به دستگاه DVR یا NVR داریم. نحوه کار دستگاه ضبط به اینصورت است که DVR تصاویر ضبط شده به وسیله دوربین مداربسته را دریافت می کند و آن ها را به مانیتور می فرستد. البته با توجه به متفاوت بودن مدل های دستگاه های ضبط تصویر DVR، شما می توانید به تعداد دلخواه و در ظرفیت های متفاوت، هارد دیسک مورد نظر خود را داخل دستگاه نصب کنید. اگر شما نصاب دوربین مداربسته یا مصرف کننده هستید، با خرید پکیج دوربین مداربسته می توانید تمامی تجهیزات مورد نیاز نصب دوربین و لوازم جانبی را یک جا خریداری کنید.

مشخص کردن زاویه دوربین و ارتفاع نصب دوربین مداربسته

بهترین زاویه برای نصب دوربین مداربسته وای فای عموما گوشه اتاق هست که دو دیوار و سقف به هم میرسند. همچنین لازم است بررسی کنید که دوربین شما تصویر درب های ورود و خروج اتاق را بگیرد و به منبع برق نزدیک باشد. اگر می خواهید دوربین مداربسته را در محیط خارجی نصب کنید، لازم است به گونه ای این کار را انجام دهید که دوربین شما در دسترس افراد نباشد.

برای نصب دوربین مداربسته روی دیوار، مکان مناسب را مشخص کنید، سپس مکان پیچ های دوربین مداربسته را روی دیوار علامت بزنید و مکان های مشخص شده را با دریل سوراخ کنید. در نهایت دوربین مدار بسته را با پیچ به دیوار متصل کنید و جهت دوربین را تنظیم کنید. همچنین شما می توانید برای تمیزی کار از کم باکس (باکس دوربین مداربسته) استفاده کنید.

تامین برق دوربین مداربسته

شما می توانید به دو شکل، برق دوربین مداربسته خود را تامین کنید. در حالت اول شما میتوانید به وسیله آداپتوری که همراه دوربین ها خریداری شده، برق را به سیستم مداربسته برسانید. یعنی یک سر سیم آداپتور را به پشت دوربین مداربسته و سر دیگر را به پریز برق وصل کنید. روش دوم که اصولی تر می باشد به این شکل هست که از یک آداپتور مرکزی استفاده کنید. در این حالت در صورت استاندارد بودن متراژ کابل مصرفی شما، هر دوربین مداربسته، یک آمپر مصرف می کند و در غیر اینصورت 2 آمپر برای هر دوربین احتیاج است. برای مثال با استفاده از آداپتور صنعتی (پاور سوئیچینگ) 10 آمپر می توانید برق 5 عدد دوربین، و با استفاده از آداپتور صنعتی 20 آمپر می توانید برق 10 عدد دوربین مداربسته را تامین کنید.

دوربین مداربسته را به دستگاه ضبط DVR وصل کنید

تجهیزات محافظتی مداربسته توسط کابل BNC به هم متصل می شوند. مصرف کابل بی ان سی به این صورت می باشد که با چرخاندن پیچ آخر کابل BNC، تجهیزات به پورت وصل شده، بسته و پایدار خواهند شد. در این لحظه کاربر باید یک سر فیش RG را به دستگاه دی وی آر و سمت مقابل کابل را به دوربین مداربسته وصل کنید.

مالیات بر کار و ارث در ترکیه

اقتصاد استانبول به خاطر نداشتن منابع نفتی و گازی زیاد، چرخه اقتصادی کشور خود را بر مبنای دریافت تکس نهاده است. tax در ترکیه بصورت مستقیم و غیر مستقیم از همه معامله ها، درآمدها و مراوده ها انجام شده در ترکیه دریافت می شود.چه بخواهید اقدام به خرید موتور در استانبول و خرید خانه در استانبول کنید یا از سوپرمارکت لوازم خانگی بخرید و یا قصد کنید درآمدی را در استانبول کسب کنید باید مقداری از درآمد را بصورت تکس به دولت بپردازید.

در این مقاله سعی کرده ایم تا بطور کلی در مورد تمام مسائل مربوط به مالیات در ترکیه بحث کنیم.

ترکیه نیز مانند بقیه کشور از این امر برای کنترل عرضه و تقاضا در بازار و کنترل تورم در کنار تولید درآمد برای مدیریت و توسعه کشور استفاده میکند. برای بیشتر ما ایرانی ها وقتی که به ترکیه و کشورهای اروپایی برای زندگی مهاجرت می کنیم، درک کامل چگونگی روش محاسبه و پرداخت آن کمی بیگانه است.

از آنجائیکه نظارت بر پرداخت مالیات در این کشور بدقت انجام میگیرد و هرگونه تخطی از آن با مجازات و جریمه همراه است،پس قبل از مهاجرت به ترکیه بهتر است از قوانین آن اطلاعات کاملی را بدست آورید.

انواع مالیات در ترکیه

قبل از شروع بهتر است بدانید که در کشور ترکیه مالیات به سه دسته کلی تقسیم می شود:

    مالیات بر دارایی
    مالیات بر هزینه
    مالیات بر درآمد

مالیات بر دارایی در ترکیه (مالیات بر ثروت)

همانطور که نام این نوع از دارایی بر می آید، تمام آنچه که دارایی محسوب می شود را از قبیل ملک، خودرو، کارخانه، ارث و وقف و هرآنچه که بعنوان دارایی و ثروت میدانید را در خود جای میدهد.

مالیات بر املاک در ترکیه

میزان آن از 0.1% تا 0.6% بطور ساده بصورت زیر محاسبه میشود:

    برای زمین های کشاورزی و زمین های دست نخورده برای ساخت و ساز، صفر است.
    زمین و واحد مسکونی 0.1%
    واحد اداری و تجاری 2%

چنانچه در موارد 2 و3، واحد یا زمین در محدوده شهری یعنی در نزدیکی مترو یا شهرداری باشد، میزان آن 2 برابر حساب میشود.

در زمان خرید و فروش ملک در ترکیه، 4.8% از قیمت درج شده در سند باید بعنوان مالیات پرداخت شود. عموماً این رقم بطور مساوی بین خریدار و فروشنده تقسیم شده و پرداخت میگردد، اگر توافق دیگری بین خریدار و فروشنده در مورد میزان و نحوه پرداخت این 4.8% صورت نگرفته باشد.

مالیات بر ارث در ترکیه

در ترکیه میزان آن از 4 تا 30 درصد است که میتوان درخواست داد که در مدت 5 سال و در 2 قسط در هر سال پرداخت شود.

مالیات ماشین در ترکیه

یکی دیگر از انواع مالیات بر دارایی در ترکیه، مالیات ماشین در ترکیه است. هر ماشینی از هر نوعی باید برای آن هرساله در ترکیه پرداخت شود.در ترکیه با نام MTV (اِم تی وی) شناخته میشود که براساس سال تولید ماشین، قدرت و حجم موتور آن حساب میشود. صاحب ماشین میتواند یکجا و یا در 2 نوبت که قسط اول در 1 تا 31 ژانویه و قسط دوم در ماه جولای پرداخت کند.
روش های مختلف پرداخت مالیات ماشین در ترکیه

روش های مختلف و متنوعی برای پرداخت آن در ترکیه وجود دارد:

    پرداخت از دفاتر مالیاتی محلی
    پرداخت از اپلیکیشن اینترنت بانک از قسمت MTV
    پرداخت از بادجه شعب بانکی

معافیت از پرداخت آن در ترکیه شامل موارد زیر می شود:

    دانشجویان در حال تحصیل در ترکیه
    دیپلمات های خارجی در ترکیه
    معامله ماشین بین دو خارجی در ترکیه
    خرید ماشین توسط فرد بازنشسته که در حال گذراندن دوران بازنشستگی خود باشد.
    کارمندان روزنامه های بین المللی
    فوتبالیست های خارجی در لیگ ترکیه




مالیات بر هزینه در ترکیه

نوع دیگری است که بطور غیر مستقیم دریافت میشود. این نوع شامل مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر معاملات بانکی، بیمه و حق تمبر است.

تکس بر ارزش افزوده در کشور ترکیه به کا.د.و معروف است و از 1 تا 23 درصد است، ولی اغلب هیجده درصد حساب میشود. ارزش افزوده نوعی است که تولید کننده به قیمت نهایی تولیدات خود اضافه می کند و در انتها این مقدار نصیب ترکیه می شود. اندازه مالیات ارزش افزوده در استانبول با در نظر گرفتن محصول و خدمات گوناگون تفاوت دارد. بعنوان مثال در محصولات غذایی چهار تا هشت درصد و در قسمت های خدماتی 18% درصد در نظر گرفته می شود.